30 Ocak 2021 Cumartesi

Topraktaki Bir Oyukta Bir Hobbit Yaşardı - Tolkien

Kahramanım bugün yine sürpriz yaptı bana. Mükemmel güzel bir ses kaydı ve onlarca görüntü yolladı. Ben de elimden geldiğince ona layık olabilecek güzel bir video hazırlamaya çalıştım. Kahramanım'ın bu güzel videolarını hazırlarken kelime kelime dinliyor ve öğreniyorum. Daha sonra zaman zaman tekrar tekrar dinleyince bazı bölümleri ilk dinlediğimde tam anlayamadığımı anlıyor ve Kahramanım'a olan hayranlığımda boğuluyorum resmen. Bu kadar mı güzel hazırlanır, bu kadar mı güzel ders işlenir gibi ama sıkmadan ama fark ettirmeden insanın içine işlenir bu güzel paylaşımlar. Kahramanım'ın ilk öğrencisi benim, azar azar, yudum yudum öğreniyorum Kahramanım'dan, demin dedim ya, işin en güzel yanı aynı metni daha sonra dinlediğimde tekrar yeni şeyler öğreniyorum. belli bir süre sonra tekrar dinliyorum, sonra bir bakıyorum ki sanki ilk kez dinlemişim gibi yepyeni bir şeyle karşılaşıyorum. Ya bu videoyu editleyen bendim, kelime kelime, saniye saniye neresinde ne olduğunu ben biliyordum, burası var mıydı, ne zaman söylemişti, nasıl kaçırmışım bu kadar önemli yeri diyorum sonra. Yani demem o ki, Kahramanım bütün bunlardan habersiz, bilmiyor ki ben defalarca dinliyorum onu. Kim bilir başka kimler dinliyor, başka hangi kulaklara ve dimağlara giriyor? Kimlere ne dersler veriliyor, kimlerin zihinleri açılıyor, kimler aaaaaa diyor, orası öyle miydi, ben yanlış anlamışım, ya da ben orasını hiç anlamamışım diyor. Kahramanım nerelere ses veriyor, nerelerde ses oluyor ve en önemlisi kimlere çok şeyler katıyor. Uzun oldu biraz değil mi? Ama dedim ya, o benim Kahramanım. Bir insan Kahramanını nasıl kısa anlatabilir ki? İyi ki var, hem benim için, hem de sizler için. Kahramanım'a sizler ve kendi adıma tekrar tekrar teşekkür ediyorum. “....... Ama eğer varsa biraz keke - yani susamlı keke elbette hayır demem.' Bilbo tüm şaşkınlığına rağmen, 'İstemediğiniz kadar!' diyerek mahzene koca bir kupa bira doldurmaya ve sonra da akşam yemeğinin ardından atıştırmak üzere öğleden sonra yaptığı iki güzel yuvarlak susamlı keki almaya kilere gider buldu kendisini...... .......”Hobbit Edebiyat dünyasının Madeleine kekleri. Marcel Proust “kayıp zamanın izinde “ '”Kilerimin içini en az benim kadar iyi biliyor gibi!' diye düşündü, berbat bir maceranın evinde patlayıp patlamadığını merak etmeye başlayan Bay Baggins.”Tolkien “Benim de gücüm yok hainleri saraydan kovmaya.”Penelope’den Odysseus’a mektup’tan #Tolkien #Hobbit #TopraktakiOyuktaBirHobbitYaşardı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder